دانلود پروژه و مقاله

» پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان دسته: روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی
بازدید: ۹ بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۴۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی استپژوهش بصورت کامل و جامع و با منابع جدید ارائه می شود

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

ابزار پژوهش

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (۱۹۸۴)

این مقیاس را سولومون و راثبلوم (۱۹۸۴) ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی نام نهادند. این مقیاس را دهقان (۱۳۸۷ ، به نقل از مطیعی و همکاران ۱۳۹۲) برای اولین بار در ایران به کار برده اند. مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی دارای ۲۷ گویه می باشد که سه مولفه را مورد بررسی قرار می دهد : مولفه اول ، آماده شدن برای امتحانات ؛ شامل سوالات ۱ تا ۶  می باشد . مولفه دوم ، آماده شدن برای تکالیف می باشد و شامل سوالات ۹ تا ۱۷ می باشد و مولفه سوم ، آماده شدن برای مقاله های پایان ترم سوالات ۲۰ تا ۲۵، به صورت تکالیف تحقیقی و پژوهش های کلاسی برای دانش آموزان ایرانی نگاه شد و این گزینه برای پاسخ دهندگان به این مقیاس توضیح داده شد .

لازم به ذکر است که در ادامه هر یک از موارد دو سوال ارائه شده است که سه سوال اول (۲۶،۱۸،۷) احساس و عاطفه دانش آموز در مورد تعلل ورزی و سه سوال دوم (۲۷،۱۹،۸) تمایل آنها را برای تغییر عادت تعلل ورزی شان می سنجد. نحوه پاسخدهی به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موفقیت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «به ندرت» ، «بعضی اوقات » ، «اکثر اوقات» ، «همیشه» ، از نمره۱ تا ۴ تعلق می گیرد همچنین در این مقیاس گویه های ۴-۶-۱۱-۱۵-۱۶-۲۱-۲۳-۲۵ به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه توسط جوکار و دلاور پور (۱۳۸۶) ، به فارسی ترجمه شده و اعتبار و روایی آن به ترتیب ۶۱/۰ و ۸۸/۰ به دست آمده است. در پژوهش دهقان (۱۳۸۷ ، به نقل از مطیعی و همکاران ۱۳۹۲) پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ ۸۲/۰ شده است. این مقیاس با پرسشنامه افسردگی بک ، مقیاس شناخت های غیر منطقی الیس ، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اجتناب روزانه همبستگی معناداری دارد (سولومون ، روثبلوم ، ۱۹۸۴).

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

برچسب ها : پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان , پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی , دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی , پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم , پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم , دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون , پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (۱۹۸۴) , مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 11952 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها