دانلود پروژه و مقاله

» پاورپوینت اصول سرپرستی سازمان و مدیریت عمومی

پاورپوینت اصول سرپرستی سازمان و مدیریت عمومی ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

پاورپوینت اصول سرپرستی سازمان و مدیریت عمومی دسته: مدیریت
بازدید: ۱ بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۳۷۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

سازمان مجموعه هدفمندی است که پیرو یک نظام (سیستم) است، و دارای مرزها و حدودی است که آن را از محیط خود جدا می‌سازد
سازمان سیستمی برای شروع هر فعالیتی است که طی آن داده های سازمان را که شامل مواد اولیه، نیروی انسانی، تکنولوژی، منابع مالی و اطلاعات را به ستاده تبدیل میکند

قیمت فایل فقط ۶۰,۰۰۰ تومان

خرید

سازماندهی

•سازمان جهت انجام و تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند مشخص کردن وظایف و تقسیم آن بین واحدهای مختلف، تعیین سلسله مراتب اختیارات، مسئولیت ها، ارتباطات و هماهنگی بین واحدها و افراد می باشد که به این فرآیند سازماندهی گویند.

سازمان رسمی و غیررسمی

•سازمان رسمی، ساختاری برنامه‌ریزی‌شده از نقش‌ها است؛ که به‌صورت رسمی سامان یافته است.

به‌عبارت دیگر، سازمان رسمی، عبارت است از سیستم یا شبکه‌ای از ارتباطات و اختیار، که افراد و گروه‌هایی که وظایف مهمی انجام می‌دهند، را به‌هم مرتبط می‌سازد.

•در ورای هر سازمان رسمی، معمولا یک سازمان غیر رسمی(مجموعه‌ای از روابط کاری غیر رسمی در میان اعضای سازمان) وجود دارد؛ در حالیکه سازمان رسمی تعیین می‌کند، چه فردی به چه کسی، گزارش می‌دهد؛ سازمان غیر رسمی براین مبنا استوار است، که چه کسی، عملا با چه کسی، به تعامل می‌پردازد.

اجزای ساختار سازمانی

•یکی از مهم ­ترین ابعاد هر سازمانی، ساختار آن است که می ­توان گفت بعد از اهداف سازمانی، اصلی ­ترین بخش ­سازمان می ­باشد. ساختار سازمانی همچون اسکلت و پایه شکل­ گیری سایر بخش­ های داخلی و محیط خارجی سازمان، مهم ­ترین عامل تأثیرگذار در ایجاد و اجرای توانمند­سازی کارکنان و از مفاهیم اصلی در شکل ­گیری سازمانی است. ساختار سازمانی الگو و نقشه ارتباطات و تعامل­ ها میان بخش­ ها و اجزای یک سازمان می ­باشد. روابط رسمی افراد، جایگاه مشاغل و پست سازمانی، میزان دسترسی به چارچوب اطلاعات، شرح وظایف، شرح شغل­ ها، چگونگی تخصیص منابع و مقررات، مکانیزم­ های تبعیت و اجرای قوانین و ایجاد هماهنگی بین فعالیت­ ها، بخش ­هایی از نتایج ایجاد و طراحی ساختار سازمانی است.

•ابعاد ساختار سازمانی عبارت از پیچیدگی، رسمیت و تمرکز می باشند. پیچیدگی به میزان تفکیک، تمایز و گوناگونی موجود در سازمان اشاره می کند. رسمیت عبارت است از میزان حاکمیت قوانین و مقررات در سازمان و هدایت امور کارکنان به وسیله آن، تمرکز بر محل قرار گرفتن اختیار و قدرت تصمیم گیری در سازمان دلالت دارد.

رهبی چیست؟

•رهبری (در برخی از متون هدایت) یکی از پنج وظیفه اصلی مدیران محسوب می‌شود.رهبری یعنی هنر نفوذ بر زیردستان به نحوی که آن‌ها به‌صورت داوطلبانه و از روی رغبت فعالیت‌های از پیش تعیین‌شده‌ای را در چارچوب اهداف معینی انجام دهند. برخی از صاحب‌نظران، رهبری را یکی از وظایف مدیران قلمداد می‌کنند درحالی‌که در مقابل، برخی، رهبری را بسیار فراتر از مدیریت می‌دانند و معتقدند که رهبران سازمان‌ها الزاماً مدیران سازمان‌ها نیستند. فرایندی که مدیریت می‌کوشد با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند؛ بنابراین رهبری جزئی از مدیریت است و این وظیفه مانند برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل نیز از وظایف مدیر است. مهمترین نکته در رهبری نفوذ و اثرگذاری است. اصولاً قدرت عبارت است از توانایی اعمال نفوذ بر دیگران و نفوذ عبارت از اعمالی است که مستقیم یا غیر مستقیم باعث تغییر در رفتار یا نظرات دیگران می‌شود. رهبری با نفوذ بر دیگران تحقق می‌یابد و نفوذ نیز از قدرت سر چشمه می‌گیرد.

قیمت فایل فقط ۶۰,۰۰۰ تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت اصول سرپرستی سازمان و مدیریت عمومی , اصول سرپرستی سازمان و مدیریت عمومی , Principles of Supervision of Organization and Public Administration , اصول سرپرستی , مدیریت عمومی , سازمان , سازماندهی , ابعاد ساختار سازمانی , اختیار , تفویض اختیار , تمرکز زدایی , رهبری , تئوری های رهبری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 11901 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها